Aug 16, 2010

Jom SPIES 2010!



Dimulakan dengan Bismillahirahmanirahim ;)
Nd Assalamualaikum.
Haaa,kan baru berkat skit nak buat entry baru.
Heee *)
MOOD : OPEN YOUR EYES,MAHER ZAIN




Emm pd kesempatan ini terdetik hati utk menulis entry mengenai SPIES.yg dihadiri oleh kami majo from MM yg bakal off to Egypt!! haa,ni merupakan satu program spiritual yg agak mmberi good impact 4 us 4 those yg betul2 menghayati nd memahami motif program ni diadakan.walawey,ayat habis BM! mcm ni lah anak murid ckgu BM en?? haha.wlaupun xproperly arranged,tp okaylah stakat nk pass2.haha.



Act,wlaupun nada ayat2 di atas nmpak seolah-olah xseriuos,tp sbenarnya Nurul Asyikin Yahya haruslah berubah mnjadi seorang yg lebih bersedia physically nd mentally.betul,tak TIPUUU.although b4 this,i thought i'm not ready for Egypt's stuff ns things,but this time kena realise yg masa dh nk smpai.more less bout 1 month je lagi.soo?? xkan nk termening smbil termangu-mangu je en??

Ap yg ak blajar spanjang di SPIES ni yg dianjurkn oleh kerajaan Selangor r en,ialah belajar untuk menerima apa yg terbaik untuk KITA yg telah dianugerahkan oleh ALLAH! nd belajar untuk sentiasa bersyukur.Lagi..kita kena balance kita punya EQ,SQ.nd emosi yg menjadi CORE utk kita imbangkan both EQ nd SQ.Kita kena pndai kwal emosi yg sesudah pastinya selalu tidak stabil nd emosi yg selalu menginginkn sesuatu yg bukan utk kita.
Eg : klau dulu en cm jealous gler bila dgar kwan2 yg nk pegi fly UK,IRELAND,AUSSIE,RUSSIA nd so on.mmg rasa cm nk memberontak r kn sbb dorg dpat,kita xdpat..tu dulu...

TP skang ye,ak sudah berjaya untuk menerima hakikat bahwasanya tmpatku ialah Mesir.Emm klau korang baca en,mesti nk kata ...alah,Mesir je! Bukan ade apa,pdang pasir je.pkai jubah pkai purdah.xde apa dh yg terlintas di fikiran.
Tulah mentaliti org sekarang yg hanya membuka minda dlam skop yg sngt kecil.kurang pendedahan mybe.tp apa yg penting kita kena taw yg act Mesir ni en bumi Anbia' iaitu tmpat Nabi-Nabi di situ.Tmpat Firaun pun kat situ.so,boleh plih nk ikut sape? Tu yg kitorng selalu diingatkan..beringatlah..

Mesir maju jugak ap.wlaupun ktorng digambarkan zaman 1960 nd masih merupakan negara darurat,tp bnyak juga yg nice nd fancinate dkat sna.lagi seni bina2 pun cntik2 je.sejak berkurun lama dulu.Pantai dkat Alexandria pun hebat apa..emm nk apa lagi? Mcm2 ad.hahha

Btw,ni bru trifle je about Egypt nak cerita,blum bnyak2 lagi en,sb xsmpai lagi pun.but ktorng mmg diingatkan utk 'expect the worst' bila smpai sna.dgn bnyak facilities x mcm nd mewah kt Msia.So,ak mmg dh ready utk expect 4 something worst.klau seniors2 yg bg talk kt ktorng boleh brtahan smpai skang en,mengapa tidak kami?? So,ak redha je.
Seseuai dgn acronim yg UMMI duk kata. MESIR.
M : Musibah
S : sabar
R : Redha

So,emm ready jelah en..
InsyaALLAH,selamat semuanya.

Haha,dh penat en cerita,so tgok gmbar jelah msa ktorng dekat SPIES aritu !!
Zass...



En.Johar



Semangat ni!!

Riadah petang.Smbil kawad,jlan kereta api.Nd sukaneka sekali.APPLY SPIES ohh ;)
Achieve ur GOAL!!








Kepulangan Lisa dulu. :( See u there yea !




The End of SPIES nd taklimat berangkat bersama SENIORS! Thanx smua seniors kerana mmbantu,lending hands gitu.MUMTAZ smua.AMIN ;) Jasa anda xkan dilupa! Yaw~




Ni smua just random thoughts by me.So,apa yg more/less boleh share lah.dun worry! Sharing-caring! Bnyak act yg yg dikata tp ni je r stakat ni.So,next time jumpa lagi.Ma9asalamah.Wasalam.Hope that it wil give us some beneficial info ;) Bye-Bye.

No comments:

Post a Comment