Dec 30, 2010

BOOM Sumber Inspirasi :)


"Whatever you are,Be a GOOD one"

Assalamualaikum :)
Okay,take a deep breath before u start this new,inspiring post!

Memang undeniable,tgok pic kat atas ni pun dah nmpak macam berkarisma kan,kan? Cakap Ya,Yes or Aywa now ehh.Haha.
Nd these r the product of BOOM 2 this year.Mmg TERBAIK ahh.
First of all,kene THANKS dulu for Penganjur,Alexandria University,PERUBATAN,PCI,orang kuat Abg. Faiz nd Kak Yani sbb give us chance nd oppurtunity,support system yg xberbelah-bahagi nd now we have BLOOMED!
Yeah,vision nd mission dah tercapai utk our group.Alhamdulillah.Tak tawlah mcm mana group lain,hopefully semua dpat the same impact.

This programme mmg seriously beneficial nd again mmg bermanfaat.Chill,jgan cakap belakang omong-omong kosong tak bawak kemana.Kalau scroll down post before ni ade nmpak cam ayat emosi yg "kita tgok after 2 weeks apa perubahannya" nd now see,it WORKS.Here we have all those prove.It has been proven! Successful,betull!
Since LDK smpai the last aturcara which ws prize giving ceremony,each one ada lesson yg boleh kita dapat.No worries sbb bnyak nd agaaain VAST.
CONCLUSION awal : Saya tak menyesal masuk BOOM 2 apatah lagi bila berkerjasama dgn ahli GROUP 8 (Kaizen). Mmg rasa sense of belonging,cehh.Haha.Mcam FAMILY lah kan.kalau mcm masa primary school,balik penat2 jumpa family rasa relieve,nd this time balik from university,exactly at 6.00 p.m (usually) kita brainstorm utk Debat nd Debate nd so on punya program like quiz bee,persembahan nd all.
(Atas ni description trifle baru)


(Semangat waja bersihkan KSP before pegi motivational talk)

From this BOOM,mmg realize banyak sangat benda-benda baru nd banyak,banyak nd mmg banyak ILMU dapat.Thanks kepada semua ehh.

Then ada satu LDK pasal positive nd negative for each one of us.
So di kesempatan ini,sempena nak masuk New Year,kira entry ni terus sekali utk buat SELF REFLECTION so that as a normal human being kita taw apa yg kita perlu IMPROVE dlam kehidupan seharian ni.

NEGATIVE
- Perlu lebih berani even awak muda.
- Jangan takut utk bersuara.ok.
- Tonjolkan diri anda.
-Mungkin dapat perbaiki diri dlm jalankan tanggungjawab.
- Tunjukkan bakat kepimpinan anda.
-Perlu lebih tegas.
- Perlu lebih yakin diri.Sebab awak boleh sebenarnya.
- Anda boleh BOOM kan lagi diri anda.
- Perlu lebih menolong.
- Perlu kuatkan diri buat keputusan sendiri sebagai seorang pemimpin.
- Don't be afraid.Try to Bloom.You can do it.
- Kena jadi lebih berani dan yakin dgn diri sendiri.
- Perlu ada skill untuk ...(xjelas tulisan) n bantu org lain.
- JOM KITA BLOOM.
-Jikalau lebih tegas mgkn org akan lebih yakin.
- U should spend more time with nami more =)
-Jadi lebih prihatin.
- Show yourself beside tolong org,why not u sendiri BOOM!! heee.

POSITIVE
- Sentiasa memberi pandangan yang bernas dan peramah.
- Good 2nd in chief!
- Berani mencuba,rajin,ada semangat kumpulan.
- Selalu memberikan pendapat + pertolongan.
- Rajin + banyak idea.
- Awak yakin dgn kebolehan awak.Teruskan naikkan kebolehan awak :)
-Lontaran idea yang bagus,but kadang2 kelakar.
- Pembantu y bagus.
- Banyak membawa idea bernas.
-Rajin.
-Pandai melontarkan idea.
- Sentiasa berani mencuba.
- Baik dan berani.
- Baik,peramah,suka membantu.
- Sgt2 rajin beri idea,terbaik!
- Semangat kuat,ceria,sentiasa membantu.
- Rajin membantu.
- Berjaya menjadi seorang pemimpin.


Bila kita hayati dua-dua ni.Briefly on both SIDE,nampak macam overlap bukan? Rasa cam haisy,nak percaya yg mana satu ni ehh? Keliru dgn personaliti sendiri pun ada. Btw,time ni kitorang baru-baru je lg so cam tak totally all out still dlam process mengenali antara satu sama lain (ayat nak bac up haha) nd semua org COMPULSORY utk tulis positive side nd negative side of each one of US.
However,jgn mudah TERPEDAYA by looking at this sahaja.
Nd again nak remind fo those yg terbaca this post,ni di list down bukan nk riak mahupun terlalu merendahkan diri,tapi jadi pembakar semangat + titik rujukan utk betulkan diri sendiri for now onwards.

Yeah,frankly speaking memang memberi INSPIRASI ah BOOM ni.Inspired yes inspired.
Selain menimba ilmu dunia,dunia akhirat pun ditimba sama.Fi dunia wal akhirat.Baru balance en.ALHAMDULILLAH.
Terima kasih semua sebab korang memang banyak bekerja keras for this.Memang work all all through semua activity!
Banyak berkenalan pun dapat tambah bond bond between students in Alex ni sendiri.Yea.



LDK
Participants lelaki nd A.Faiz Facilitator
Participants prmpuan tanpa K.Yani sbb balik Malaysia.Berdikari jap.Haha.
Ready Kaizen,Go KAIZEN Go!

Right after a week habis BOOM,kitorang buat potluck balik bukak hamper nd sambut kepulangan K.Yani from Malaysia.Terubat rasa rinduu wah terharu surelah K.Yani.
Ni baru apart.Tp banyak lagi mmg banyak.Mmg full tank sehari semalam.Syukran semua.
Sesi suap-menyuap tambah barakah ikatkan ukhuwah :)
Bungkus-bungkus food nak bawak balik.Terbaik!
Walaupun gmbar shake + blur,tapi still terserlah NUR.Bercahaya!

PROVED! TERBUKTI kami memang BOOM dah undeniable so please no hesitate okayy.


So,memandangkan now is a NEW YEAR,wishing all of you ALL THE BEST :) KAIZENI-ian,ALL THE BEST.Nd semua orang jugak. Hope kita lebih success nd hidup lebih diberkati dunia dan akhirat. Jadikan BOOM kali ni nd segala ILMU yg kita dapat sbg titik permulaan utk kita lebih BOOM nd sbg jalan utk mengorak langkah lebih kehadapan.Hehe. Semoga ukhuwah yg terbina antara kita semua diberkati ILAHI nd bertemu kita semua kerana ALLAH & berpisah kita semua kerana ALLAH jugak!
Haha,jgan masing-masing macam xpernah kenal pulak lepas ni sudah kan kan?
CONCLUSION akhir : Saya bersyukur masuk BOOM ni lah :)

So,this week 3/1/11 until 26/1/11 ni,End of Module 3 exam + Final Semester Exam akan berlangsung.Wah wah.Wish me all the BEST nd all 1st year student's in Alex jugak. Me on the behalf of myself,sorry for evertyhing :)

Orite,bye-bye.
Till here Wasalam ~

Dec 24, 2010

B O O M - Vast of KNOWLEDGE gained!


Just to MENTION - I missed this BOOM.
Nd we have BLOOMED :)
Thanx to K.Yani nd A.Faiz.
Keep up going.
ALL THE BEST KAIZENIAN !

Till here WASALAM.

Dec 6, 2010

Ini Cerita sangat sangat pendek!


Assalamualaikum pembuka bicara ;)

Semalam hari ke-3 BOOM.
So apa feel?
Ntah aku xrasa pape lagi perubahan anything.
Xrasa BOOM sgt sbb aku tengok semua org dlam Group 8 tu sgt lah BOOM kut.
Nak-nak faci-faci kita yg dua orang,K.Yani nd A.Faiz tu mmg gempak BOOM habis.
So conclusion mereka semua BOOM.
Harap-harap group kitorang pun boleh jd pling BOOM sebab semua dah BOOM en,so what?


Hahaha.Btw,all the best A.Faiz nd K.Yani exam hari ni thanx banyak menolong perkembangan kumpulan haha terharu sikit di situ sebab yeah,mmg penghargaan kan kan? Semoga EXCEL nd EXCEL nd EXCEL again nd again.
Anda mmg terbaik :)
Terima kasih hehe.

Okay,next time update lagi.
Btw,esok AWAL MUHARAM.Jadi ayuhlah kita meraikannya dengan penuh rasa syukur dan barakah :)



Dec 3, 2010

Real MOOD in Aidiladha.Entry diam seribu BAHASA.

Assalamualaikum hey hey hey.
Ohh yea entry kali ni tidak bersuara sgt kerana tuan blog banyak hal utk diuruskan.Mmg bajet busy je haha sudahlah.Hal ini kerana 3-17 Disember,I'm attending BOOM- a big event right now in Alexandri Uni.Cehh.Best-Best.GROUP 8.Facilitator-Abg Faiz nd Kak Yani :). So let's Blooming Out of Mediocrity.

Nd flashback during last Eid yeah.Enjoy!

Right after solat sunat hari raya.Dekat masjid depan tu.
Korban biri-biri.Bersama Husna yg tinngi!
Souvenir hari raya depat masjid.
Yeah the yellow one is the mosque.2tingkat ohh.wlaupun kecil tp berkat heh.
Kanak-kanak berebut ohh xsanggup nk join rebut ngan dorng..btw,ada pistol nd toys inside the yellow plastics.trust me.
JOM KORBAN :)
Blood.Cat look alike.haha.

Berwajah suci dan redhaa.

TRAM Station .GAMAAH.
Alexandria di pagi raya.Jual Balloons.
Nd depan kedai kasut pun mereka buat penyembelihan.Nd even depan lobi dlam house building still no hal.Mmg pergh ahh.



Till now.Wasalam~