Sungguh merdu mengalun bicara,
Mencuba nasib menjadi pengacara,
Bersama semangat yang hangat membara!
Haha,sila abaikan pantun 4 kerat dia atas kerana sy hanya pura2 utk test2 suara,tp hnya boleh dismpaikan secara telepati.waka waka.jangan gelak klau xsudi!
Assalamualaikum..
AYWA,berbalik terus kepada tajuk entry kita pada hari ini,BE PURE - short nd sweet je bunyinya.hahha.WTR~
Bunyi macam baik,sopan satun,malah lemah lembut gitu.konon2 nya je.xpe2.
BE PURE ni bukanlah nk cerita pasal apa en,tp cm nk bgtaw kat semua org lah en,skang ni kan setelah lama makan garam hidup di dunia,sy rasa bhwasanya sy telah berjumpa nd mengenal bnyak isi hati manusia yg penuh dengan ragam2 nya.Jd,sy ingin buat kesimpulan kecil bhawasanya sy rasa mcm terlalu ramai insan di dunia ini yg berhati mulia.esp kwan2 sy.haha.anda percaya?
Bukan nak kata apa,tp en klau anda merasakan bhwa tidak rmai insan berhati mulia,sy rasa anda yg tdk bersetuju ini harus turn around nd fikirkan balik mengenai diri anda.should be something wrong in YOU!!
Niat di hati bukan ingin mengguris hati mana-mana pihak di dunia ini,tp sy rasa mcm skang kita semua perlu menyucikan hati nd buah fikiran drpd anasir-anasir jahat nd nilai2 diri yg tidak bermoral!! (ayat macam educated bukan ?)
Haha,sebenarnya sy sudah terlalu lama tidak menulis karangan jd jari-jemari seolah-olah menari-nari ingin mengarang sebuah karangan walaupun tanpa kerelaan.
Walaupun mcm dh lari topic en,jd ayuhlah kita back to the topic.waka waka.ayat repitasi yg xboleh blah je.*sila blah skang.hahha.
Dilwakti,sy rsa macam sy semakin boleh dn amat redha dengan realiti kehidupan.walaupun kadangkala sesuatu perkara itu amat sukar untuk ditelan,tp sedikit demi sedikit sy haru menerima kenyataan.from the simplest to the most complicated one.sounds so pathetic~~ but this is the deepest confession.sebagai seorang hamba ALLAH,wlaupun dlam keadaan lemah sekalipun,hidup perlu diteruskan.
Lagi,apa ye? Seolah-olah sudah sgt blur dan tidak ketahuan lagi pada ketika ini.
Sy rs WAJIB utk berhenti skang sebab rs mcm sy dh semakin mengarut je.tp ade lah sikit2 input yg boleh diterima pakai en? Buang yang keruh,ambil yang jernih.
Pokok pangkalnya,sy rs kita perlu kembali kepada MAHA PENCIPTA keran DIA lebih mengetahui siapa kita yg sebenarnya.Bersyukurlah kepadanya kerana setiap yg trjadi pasti ada hikmahya.Bersyukurlah dengan apa-apa yg kita ada!

* Hayati yg kt ats ni.

* Haha,nk jugak upload gmbar en? bukan tujuan nk jd attention seeker,tp gmbar ni diamabil msa dkat masjid Al-Azim masa cermah "Aduhai Cinta,Milik siapakah ia".Bunyi hebat,nd penceramah pun hebat! So gmbar ni mcm nmpak PURE je semua.wahahha.
Sekian sahaja dr saya (?) utk hari ini.Wasalam ;)
No comments:
Post a Comment