Mar 28, 2010

Ini dia cerita.

Pernahkah anda melihat perkara-perkara yang poyo apabila melihat situasi dah keadaan semasa hari kenduri?
Mari dengar cerita saya.Agak tidak bermakna,tapi bermakna utk pengajaran anda semua.

Ini dia,situasi apabila zaman sekarang kan masyarakat kita sibuk dan sangat beria untuk memberikan souvenir yng best2 bila tiba hari2 bermakna untuk dijadikan buah tangan kepada tetamu dan akan seperjuangan yang hadir.Namun situasi yang tidak enak dipandang dan diamalkan apabila pelayan tetamu telah memberikan satu buah souvenir,mereka ingin lebih banyak.2 3 last last sekali 4. Dasyat2.Apa nak jadi.Demand betul manusia kini.Mentang2 bukan tuan rumah yang menjalankan operasi ini.Aduii.Kejadian ni berlaku depan mata kepalaku sendiri!

Lagi lagi dasyat,apabila mereka membawa handbag besar2 lalu menyorokkan buah tangan yang pertama dan kedua dalam beg besar mereka itu.jadi,kelihatan seperti normal sahja.Padahal lain yang jadi.Apa daa. Materialistik betul.

Selepas itu,buat2 bertanya kepada org sekeliling jam sudah pukul berapa? Pura-pura,lalu pulang sambil bersalaman dgan tuan rumah.Nmpak macam biasa je,padahal dalam beg dia sarat dgan brang2 yang extra entah halal ke haram klau dah curi2 tu kan?
Itulah cerita,sila renungkanlah.Haha.

Sebelum meninggalkan post ini,ingin berkongsi gmbar dgan UMI sy sebelum pg ke kenduri di tmpat kejadian.haha


Ini pertama.Sama ke muka kami? Haha.btw,Umi,nape peace tu cam weird je?


Yang kedua.Haha.


Gambar pengantin dari jauh je.Ala Jawa style gitu. Malas nak pegi dekat2.


Budak ini comel dgan costume dia.Dri jauh juga.Malas untuk rotate.

No comments:

Post a Comment