Assalamualaikum to all readers.
Wlaupun tak berapa nak ramai readers -_-".
Nd not even my hope to have millions of readers within this period of time HAHA!
The fact that dekat MRSM semua orang akn merasa ade homeroom,unless seseorang itu dibuang homeroom maka dia takkan ade homeroom tp itu serious tipu belaka.
2 years I'm staying in MJSC Gemencheh,I also owned a homeroom - HARMONI!
Even for 2 years je tapii it was memorable.
Supposely,memang since form one daku teringin nak masuk MRSM nd masa final darjah 6 tu tak silap kat borang MRSM tu ade stated nama-nama MRSM seluruh Malaysia nd pada waktu itu MRSM KKB menjadi idaman hatiku.Tak tahulaa kenapa kan just instinct or sbb nama dia panjang HAHA tak logic langsung.
Tp tu semua angan-angan shja tp still Alhamdulillah bcause msa form 4 dpt masuk MRSM Gemencheh even masa tu dah rasa tawar hati nk masuk MRSM ni but ALLAH still bg kesempatan utk merasa sedikit drpd nikmat dunia ini.
Okay,back to the main topic,HARMONI!
Ber'ibu' homeroom kan Teacher Fitriah who is Biology teacher nd also BWP advisor,she was loving,caring nd of course tegasss!
Sbg anak homeroom yg berwibawa kan,kitorang pun sentiasa akn menjaga personaliti serta nama baik sendiri supaya tidak mencalarkan imej mak homeroom,apa taknya setelah madu yang diberikan sepah yg kaw returnkan.Tak ke orang kata 'bagai susu dibalas tuba' ?
Cehh,cehh takdelaaa.
Hidup dlam homeroom ni just simple je,cuma it just like family institution yg act as guideline for us as students what should us do nd dont's.

(Awal-awal F4,muka innocent lagi)
Apa yg bezanya,dekat MRSM Gemencheh ni,satu class tu akn ade 2 homeroom shja nd kitorang tak di'mixed up' mcm dkat MRSM lain.
So satu 1 class tu pun sama rumah sukan.
Ohh maann,mmg the whole two years tu jumpa muka yg sama nd rumah sukan pun sama.
Tp takdelaa boring pun kan?
Baru kita kenal true colours of someone tuu nd easy to understand people if we know them better.

(Gmbar homeroom after BBQ class)
Through this two years,too many experiences that we shared together. Thick nd thin.Jatuh duduk bangun semula -_-".
Nd teringat lagi masa first time kita ada ORIENTATION WEEK,masa explorace tu semua homeroom ade cikgu homeroom tp waktu tu Umi Fitriah ade kursus so the whole week tu mmg kita semua kena survive laaa kan.
Tp dgn berkat kesabaran nd kegigihan (cehh,cehh) kita menang jugaklaa Explorace tuu.Wah terharu betul waktu tu nd bila dah habis minggu orientasi tu kita tunjuk hamper dgn bangganya,walaweyy!
Next,pencapaian yg best jugak bilaa menang 'Who Kill Mr.Vincent' masa minggu aktiviti. Game ni macam ala-ala CSI gitu.Cari DNA nd so on berlari-lari,berkejar kejar mmg spirit habis! Menarik bukan?
Punyalah bnyak homerrom form5 yg hebat-hebat nd rasa nak menang tu mmg senipis kulit bawang tp end up,kita dapat 1st Runner Up. 2 lah kan,terbaikk jugaklaa tu.
Good achievement :)

(Malam Annual Dinner) (Perempuan)
Muka still innocent wlaupun dah F5!

(Malam Annual Dinner) (Lelaki)
Lagii,macam biasa every Monday akn ade mkan homeroom together.
Bulan puasa pun ade mkan sama-sama.
This Ramadhan,although dah year nd year berlalu,but those memories unforgettable!
Akhir kalam,wlaupun now nd this time we were no longer see each other everyday just like previously,hope that all of you will always in the pink,blessed by ALLAH S.W.T ;)
Walaupun mata tak bersua,lisan tak terkata,hope jugak korang sentiasa dalam lindungan ALLAH hendaknya nd sentiasa mendapat Rahmat-Nya.
Nd hoping that korang really enjoy ur course nd study just like previously we all do work hard nd smart for our SPM.
ALL THE BEST homeroom-mate!
**Picture display biar nmpak nostalgic sikit baru menggamit memori kan -_-" **
Wasalam 15 Ramadhan.
3 comments:
wahahhaha...cik ikin cerita pasal homeroom..tak nak pun cerita pasal 113 ea..huhuhu
Su!!! Chill la,lama lagi cuti.So boleh cerita next time okay? HAHA
homeroom harmoni je ? gemilang x de ? =)
Post a Comment