May 18, 2011

Sejenak.

Assalamualaikum.

Result Exam just realesed 2 days ago.
I am R E D H A to the max for what had ALLAH destined to me.
Alhamdulillah buat segalanya,till now nd later on.

I realized that what I got equal to the effort that I put in during those 3 modules berjalan.
The degree of acceptance pun very high sbb for the first three module, my study skills are not well developed nd I don't know which path was right or wrong to me,myself.
Btw,bukan nak kata sekarang study skills hebat nd terbaik,tapi sekarang baru faham how seniors study Medic actually.
Kalau orang kata Medical students takde life lah kan,nd sy sendiri pun mula2 rasa diorang macam tu.
Lebih kuranglaaa.
Tapi,tapi nd a big TAPI here is, diorang buat tu semua ada AIM.
Bukan belajar Medic sahaja tp for all courses yg available dekat dunia laah kan.
Semua orang mahu STRIVE.
Tapi bukan strive dunia je,but for the dayafter (ukhrawi ) too.
So tak salah kan kalau strive for now,susah nd takde life tp akhirnya kita dapat apa yg kita perlu nd kita nak dekat dunia nd at the same time kita dapat keberkatan nd keredhan ALLAH di akhirat.
Tak perlu cakap prong-prang sana sini kata ni tak bagus,tu tak baik.
Tapi SYUKUR tu that we need.

BUT now,kita baru nampak dunia.THE BIG PICTURE,the real world nd how to adapt with all the situations here in EGYPT.
Enough said,menjiwai nd menghayati setiap apa yg terbentang di depan mata kita nd to understand each lesson in each lecture/class.
Bak kata lecturer : "study by heart"
Yes,that was true :)

Post motivational sket en sementara tunggu azan Maghrib.
Wasalam.
Semoga anda semua berada dalam lindungan ALLAH S.W.T!

No comments:

Post a Comment