Assalamualaikum nd Hye!
Before that,rasa dah lama gilaaa tak update blog so saya rasa very awkward utk tulis entry baruu.Semangat memang lemah sekarang due to many things to be settled.Lifes getting very busy..
Nd lagiii busy dan tidaktenteram kerana :
Saya kehilangan PASSPORT :(
Nyawa tu dekat oversea!
Weyy menangis dulu menangis dulu sampai banjir.
Tapi mana boleh meratapi sampai macam tu kan,ehh tipu je mana ade menangis sampai banjir rumah kan kan.
Nampak sangat menipu (version Usop Wilcha)
Bilaaa cakap hilang passport kan,mesti semua orang nak cakap saya careless,cuai,tak pandai simpan barang,alpa,ambil mudah dan sebagainya. Sort of nd might be.Bukan nak cakap apa,tp sometimes terlintas di minda tak boleh nak kata apa sebab manusia biasalaa.
Tapi kan tapi kan bila kita cuba reflect balik kan,benda ni semua ujian kan kan? ALLAH baru nak uji sikit ni kan,so redha jelaaa saya dah taktahu nak buat macamana.
Kalau tanya semua orang tak nak jadi macam ni kaan.Ade ke orang dengan rela hati nak hilang IC dengan riang gembira? Haisy orang gila pun tak kata gilaaa kan? Tapi kalau benda dah nak jadi,nd kalau dah ketentuan macam tu,apa lagi kita manusia redha jelahhh.

(gambar terakhir bersama passport - Nuzha Airport Alexandria)
Emm until now macam susah lagi laa kan nak realize yang hakikatnya passport dah hilang? Bilaa cakap passport hilang,semua orang cam : ha? macamana boleh hilang? Hah,tak taulaaa macam mana kronologinya tapi mmg dah lama tak pegang passport secara live hanya sekadar virtual. Tak sempat nak meratap-ratap visa 3bulan yang baru buat masa dekat Malaysia harituu. Nd cop evacuation dekat Jeddah tu yg priceless wa cakap luu.
Seriously,now i feel so pathetic,sadness nd the mood of nak termenangis.Tiba tiba je tapi seriously sebak very sebak.Ya ALLAH tolonglah hambamu ini!!!
'Jika musibah yang menimpa diriku ini adalah utusan darimu untuk mematangkan diriku dan sebagai penghapus dosa-dosa lalu,aku redha sepenuhnya dengan ketentuanmu Ya ALLAH'.
Nd I'm so hoping that ade orang tak kira Arab atau Melayu yg jumpa balik passport ni,please return it. Tak putus berharap.
Nd Alhamdulillah,police report dah settle.Then nak kena pegi Cairo to settle down for renewing the passport.Ya ALLAH,please guide me every single day AMINN :)
And thankyou for those yang tidak berhenti memberi moral support - dearest family in Malaysia,housemates,Kaizen community,groupmate,sectionmate nd anda yang sudi membaca.Please doakan yang terbaik nd semoga ALLAH mempermudahkan segala urusan InsyaALLAH.
Till now,ma9asalamah~
No comments:
Post a Comment