Feb 28, 2011

dreams & hopes

We all have our own life to pursue, our own kind of dream to be weaving. And we all have some power to make wishes come true, as long as we keep believing.

This quote is brought to you by Louisa May Alcott!

For those who feels so down,depressed & loosing their hopes,this quote more or less might help you to feel high,inspired and not-to-loose-hopes and dreams.
come on,keep on going as we are the HIGHEST creation of ALLAH.
be calm and tough although it is pretty difficult for you.

ASSALAMUALAIKUM i bid to all of you.
hope all of us always in the pink and blessed.
my topic today is quite impotant as we as a human being,growing up days to days,and from a year to another year.
we are not getting younger,but getting older.
no worries pretty please with OLDER,
as what stated in wavin' flag by k naan :
WHEN I GET OLDER I WILL BE STRONGER THEY CALL ME FREEDOM JUST LIKE A WAVIN' FLAG.


okayy enough practise makes perfect writing sample speech for SPM essay,now saya cerita pasal AIM for the next module.2nd sem.

MODULE 4
MODULE 5
MODULE 6
MODULE 7

yeah of course,life gets tougher,not simpler.
jadi apa harus saya dan anda buat?
kita sama-sama cernakan dan lumatkan segala ilmu yg bakal mendatang so that ilmu sentiasa di dada not only for a while but remains forever sampai jadi DR insyaALLAH.

"ILMU TANPA AMAL BAGAI POKOK YANG TAK BERBUAH"



saya sedar and sangat realise bahawasanya kata-kata hikmat ni sering saya sendiri ungkapkan,tapi tak dalam semua kondisi kita applikasikan ilmu yang kita dah belajar bukan?
tepuk dada,tanya selera tapi kalau tanya selera memang tak pernah takde selera so tepuk dada tanyalah iman.
dalam proses pembelajaran & pencarian ilmu,tak dapat dinafikan ilmu yang datang memang banyak malahan bertubi-tubi so tak semua kita boleh capai & simpan dalam ingatan secepat dan sepantas kilat.tapi pengulangan,constant repetition yang membuatkan satu-satu knowledge yg kita dapat lebih berkekalan.
i will try.i will try.i will try.
ALLAH,please give me strength oh i'm hoping.

bak kata PROF FAUZIAH masa premedic dekat UPM last time :
CONSTANT REPETITION OF ANATOMICAL TERMS & STRUCTURE WILL MAKE IT EASIER TO REMEMBER.
macam nilah lebih kurang bait-bait ayat HAHA ingat-ingat tak lupa.

so apa plan nak dreams & hopes come true?
1) study SMART man!
2) buat study group yg sgt practical & efektif di lokasi yang condusive so that we feel very comfort to study dgn udara yg aman damai tanpa sebarang halangan insyaALLAH bersama groupmate tercinta Yana,Waji,Nadia!
3) study group lagi kerana kami perasan cara ini berkesan for earlier preparation before upcoming exams jadi harus alert sama ini study group jangan sia-siakan masa yg ada okay,insyaALLAH.
4) amar makruf nahi mungkar,bezakan antara yang hak dan yang batil.dekatkan diri dengan ALLAH S.W.T more and moore and don't forget DUIT doa-usaha-ikhtiar-tawakal.

So i'm praying for my success and you,yes you too friends.
doa mengiringi kita semua.

Akhir kalam,
semangat biar berkobar,
azam biar membakar,
jangan hanya indah khabar,
kejayaan haruslah dilakar.

(pantun empat kerat on the spot,tak macam shakespeare seriously)

WASALAM.MA9A SALAMAH ;)

No comments:

Post a Comment